Krótko i zwięźle o poligrafii

sklepu rozprowadzającego naklejki i potrafią wykonywać je w bardzo atrakcyjny sposób. Najpierw muszą przygotować ich odpowiednie projekty, a następnie zająć się ich drukowaniem. Wszelkie koszty związane z drukowaniem nowych na

Krótko i zwięźle o poligrafii naklejki drukowane cyfrowo

Projektowanie naklejek reklamowych

Naklejki reklamowe projektowane są przez osoby, które fachowo zajmują się wykonywaniem naklejek reklamowych. Znają one bardzo dobrze ofertę sklepu rozprowadzającego naklejki i potrafią wykonywać je w bardzo atrakcyjny sposób. Najpierw muszą przygotować ich odpowiednie projekty, a następnie zająć się ich drukowaniem.

Wszelkie koszty związane z drukowaniem nowych naklejek zostaną oczywiście poniesione przez ich zleceniodawców. Oni także będą odpowiedzialni za samo rozprowadzanie naklejek reklamowych. Trzeba przyznać, że rozprowadzanie naklejek reklamowych może być naprawdę bardzo dobrym sposobem na przekonanie potencjalnych klientów do tego, że warto skorzystać z nowej oferty jednego ze sklepów.


Hasło w Wikipedii: grafika

Techniki graficzne dzielone są na grupy ze względu na sposób opracowania matrycy (np. cięcie, trawienie) i materiał, z którego jest zrobiona (np. drewno, gips, miedziana płyta). Istnieją trzy podstawowe grupy:

1. techniki druku wypukłego polegają na żłobieniu w matrycy linii i płaszczyzn, które mają pozostać niewydrukowane ? na odbitce ślad pozostawią wypukłe części formy drukowej; są to m.in. drzeworyt, kamienioryt, linoryt, gipsoryt, pirografia, cynkoryt, korkoryt, fleksografia;
2. techniki druku wklęsłego polegają na żłobieniu lub trawieniu w matrycy linii i płaszczyzn, które odbiją się na papierze:
techniki suche (ryte): miedzioryt, staloryt, sucha igła (suchoryt), ceratoryt, kamienioryt, mezzotinta (sztuka czarna);
techniki trawione: akwaforta, akwatinta, miękki werniks, odprysk, heliograwiura, fluoroforta;
techniki metalowe ? te z technik suchych i trawionych, które do wykonania matrycy wykorzystują metalową płytkę;
3. techniki druku płaskiego polegają na takim spreparowaniu matrycy, aby część nie pokryta rysunkiem była odporna na przyjmowanie farby drukarskiej; zaliczamy do nich: litografię, algrafię, cynkografię (cynkotypię), monotypię.
Poza tymi trzema grupami istnieje jeszcze druk sitowy oraz druk cyfrowy. Pierwszy różni się od technik z ww. grup tym, że farba jest przetłaczana przez matrycę, a wykorzystywany jest w technice serigrafii. Druk cyfrowy natomiast, w odróżnieniu od reszty, nie wymaga użycia formy drukowej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika


Przygotowywanie książek do sprzedaży

Różnego rodzaju usługi poligraficzne polegają na bardzo trwałym oprawianiu i wykańczaniu książek. Dzięki temu można z nich korzystać przez wiele lat i stale dopuszczać do sprzedaży. Jednak zanim książka trafi do sprzedaży musi zostać dobrze przygotowana także pod względem językowym, a nie tylko pod względem trwałości wydruku.

Tylko wtedy będą mogły być wznawiane kolejne jej edycje. Dlatego przygotowywaniem książek do sprzedaży zajmują się całe zespoły redakcyjne i graficy, którzy zajmują się także przekazywaniem do zakładów poligraficznych odpowiednich adnotacji, na podstawie których będzie można w fachowy sposób przygotowywać książki do sprzedaży. Tak dobrze przygotowane książki staną się na pewno bardzo atrakcyjne pod każdym względem.