Kwestia druku i poligrafii

.Hurtowe zamówienia w drukarniachWiele drukarni nastawionych jest jedynie na zamówienia hurtowe i nie realizują innych zleceń poniżej danego progu minimalnego zamówienia. Takie drukarnie często współpracują z wydawnictwami, firmam

Dodane: 28-09-2016 09:53
Kwestia druku i poligrafii plomby gwarancyjne void druk
Nalepki to jeden z wielu produktów poligraficznych, są również odmiany np. . Technik drukowania jest bardzo dużo , a firmy oferują coraz lepsze ceny. Artykuły poligraficzne.

Hurtowe zamówienia w drukarniach

Wiele drukarni nastawionych jest jedynie na zamówienia hurtowe i nie realizują innych zleceń poniżej danego progu minimalnego zamówienia. Takie drukarnie często współpracują z wydawnictwami, firmami zajmującymi się reklamą oraz producentami różnych produktów. Bywa też, że takie drukarnie realizują zlecenia na nietypowych materiałach lub specjalnymi tuszami.

Takie zakłady poligraficzne szukają stałych klientów i to stanowi podstawę ich utrzymania i zarobków.


Proces druku w praktyce

Osoby pracujące w drukarniach często posiadają wykształcenie grafików lub operatorów DTP, albo specjalizację drukarską. Obsługa tych przemysłowych maszyn drukujących wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Dlatego w cenie druku znajdują się nie tylko materiały ale również koszty pracowników i amortyzacji inwestycji w drukarki.

Od wysłania projektu do drukarni aż do gotowego produkty trzeba przejść wiele kroków. Od komputera operatora DTP, który musi przygotować projekt do druku i prze konwertować go do odpowiedniego formatu. Następnie projekt trafia do drukarni, gdzie jest drukowany przy doborze odpowiedniej techniki i wybranych przez klienta materiałów. Często wykonuje się druki testowe przed właściwym drukowaniem w celu kontroli jakości druku i poszukiwaniu błędów. Później jest jeszcze etap uszlachetniania druku, aby był trwalszy. Cały proces wymaga pracy przynajmniej 3 ludzi na różnych stanowiskach w danej drukarni.


Po co nam standardy?

Standardy w każdej gałęzi przemysłu i biznesu są ważne. Wyobraźmy sobie, że kupujemy monitor i jego wejście nie pasuje do naszej karty graficznej, mimo że ma ten sam typ. Dlatego właśnie obowiązują pewne standardy.

W poligrafii i grafice również takie standardy występują- odpowiednie definicje kolorów CMYK- kluczowe dla odpowiedniego odwzorowania barw. Określone z góry dopuszczalne formaty druku ulotek i wizytówek, tak aby były wygodne i w miarę ujednolicone. Bez standardów nawet ulotki mogłyby być kompletnie nieczytelne i wręcz odpychające.