Podróżniczo o autokarach

ch.Czym jest taksówka zbiorowaTaksówka zbiorowa (ang. share taxi, także: bush taxi, w Rosji i innych krajach byłego ZSRR "marszrutka" - od marszrutnoje taksi, w krajach Ameryki Łacińskiej taxi colectivo) - środek transportu drogow

Podróżniczo o autokarach Transport regionalny dla przykładu to znakomity sposób na podróż z większymi grupami. Grupy dzieci, sparingi drużyny w innym mieście czy każda konieczność podróży. Ogólnie o autokarach.

Czym jest taksówka zbiorowa

Taksówka zbiorowa (ang. share taxi, także: bush taxi, w Rosji i innych krajach byłego ZSRR "marszrutka" - od marszrutnoje taksi, w krajach Ameryki Łacińskiej taxi colectivo) - środek transportu drogowego w wielu częściach świata, zwłaszcza w krajach rozwijających się (choć nie tylko). Często - z powodu braku komunikacji publicznej w danym rejonie - jest to jedyny sposób poruszania się na duże odległości dla osób niedysponujących własnym środkiem transportu.

Taksówkami zbiorowymi są zazwyczaj prywatne samochody osobowe lub minibusy. Ten środek transportu różni się od zwykłych taksówek faktem zabierania wielu pasażerów, z góry ustalonym celem podróży (każdy kierowca zwykle wozi pasażerów tylko na jednej trasie) oraz zapewnianiem komunikacji na trasach międzymiastowych, a czasem także międzynarodowych. Od autobusów w transporcie publicznym taksówki zbiorowe różnią się natomiast brakiem ustalonego rozkładu jazdy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówka_zbiorowa


Nowy i stary autokar

Nie zawsze jest tak, że im nowszy autokar tym jest bezpieczniejszy. Najistotniejsze w kwestii bezpieczeństwa jest to aby pojazd miał ważny przegląd.

Stan techniczny autokaru, którym podróżują ludzie powinien być kluczowy dla firm oferujących takie przewozy. Niestety nie zawsze tak jest; często dochodzi to sytuacji gdzie pieniądze stają się ważniejsze niż życie ludzkie. Co prowadzi do różnych wypadków.


Buspas - oddzielny pas dla autobusów i autokarów

To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.