Reklamowy marketing

Dodane: 27-03-2017 09:16
Reklamowy marketing www.

O reklamie bezpośredniej. Czym jest i jak działa?

Reklama bezpośrednia ? jeden z rodzajów reklamy, wymagający bezpośredniego kontaktu pomiędzy sprzedającym i kupującym. Polega na wysyłce broszur lub ulotek bezpośrednio do potencjalnego odbiorcy albo wizycie w domu konsumenta.

Reklama bezpośrednia wymaga sporządzenia bazy danych klientów, do których będą skierowane określone działania reklamowe.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_bezpośrednia


O świadomości marki w Wikipedii

Świadomość marki - miernik znajomości marki. Zazwyczaj badania świadomości marki przeprowadza się metodą CATI, czyli drogą wywiadów telefonicznych. Można też przeprowadzać metodą PAPI czyli papierowymi wywiadami kwestionariuszowymi, lub poprzez CAWI - czyli wywiady internetowe.

Najważniejsze wskaźniki świadomości marki to:

świadomość spontaniczna, czyli procent grupy docelowej, który bez pomocy ankietera jest w stanie podać nazwę marki
świadomość wspomagana, czyli procent grupy docelowej, który deklaruje znajomość marki po jej wyczytaniu przez ankietera
świadomość TOM (ang. Top of Mind) czyli procent grupy docelowej wskazujący daną markę jako pierwszą w badaniu (pierwsza, która przyjdzie do głowy respondentowi).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Świadomość_marki


Jaskrawe przyczepy reklamowe

Duże przyczepy reklamowe mają to do siebie, że są bardzo widoczne i posiadają bardzo dużą powierzchnię reklamową. Dzięki temu mogą one bardzo skutecznie spełniać różnego rodzaju cele reklamowe i sprawiać, że wiele osób dowie się o prowadzonej przez kogoś działalności gospodarczej. Jednak bardzo ważne jest, aby nawet największa przyczepa reklamowa była bardzo charakterystyczna i została dobrze przygotowana do przejazdu.

Wiele przyczep posiada więc bardzo jaskrawe reklamy i są one pomalowane na bardzo szybko rzucające się w oczy kolory. Wszystko to sprawia, że tak dobrze przygotowane przyczepy reklamowe będą w stanie skutecznie spełniać przepisane sobie funkcje reklamowe i sprawiać, iż reklamowane produkty będą się dobrze sprzedawały.