Własna działalność kontra kwestie podatkowe

e się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wi

Własna działalność kontra kwestie podatkowe księgowość ochota
Nie prowadź samodzielnie księgowości we własnej firmie, polecamy

Jak sobie pomóc

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga spełnienia szeregu różnych formalności. Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.

Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.


przed założeniem własnego biznesu

Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą?

Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę. Wiemy, że łatwo nie jest - koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają urzędy i cała "papierologia".

Jednak przede wszystkim musimy mieć pomysł na biznes. I musimy poznać rynek. Fajnie, jeśli mamy dostęp do danych statystycznych, albo że wiemy jak wygląda dana branża od wewnątrz. Trzeba wziąć pod uwagę aspekt konkurencji, popytu i podaży. Bo czy będzie miejsce na kolejną, taką samą firmę? Często odpowiedź jest negatywna.


Nowe biuro

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.