Układ paliwowy

ię na skorzystanie w tym zakresie z Internetu. Trzeba przyznać, że strony internetowe oferujące sprzedaż większości potrzebnych każdemu użytkownikowi samochodu części są naprawdę bardzo pomocne. Pozwalają one dość szybko dobić tar

Układ paliwowy

Dlaczego warto szukać w Internecie części wymiennych?

Wiele osób planując dokonanie drobnych lub tych poważniejszych napraw związanych z wymianą części samochodowych decyduje się na skorzystanie w tym zakresie z Internetu. Trzeba przyznać, że strony internetowe oferujące sprzedaż większości potrzebnych każdemu użytkownikowi samochodu części są naprawdę bardzo pomocne. Pozwalają one dość szybko dobić targu i uzyskać porządne elementy, które przetrwają w naszym samochodzie wiele lat. Należy jednak pamiętać, że poszukując części do samochodu warto korzystać przede wszystkim z renomowanych i popularnych wśród klientów motoryzacyjnych serwisów internetowych, na których z pewnością się nie zawiedziemy dokonując zakupu.


Historia silników i napędu mechanicznego


przed 200 p.n.e. ? koło wodne
140 p.n.e. ? bania Herona (turbina parowa) ? Heron
ok. 120 p.n.e. ? mechanizm otwierania drzwi świątyni ? pierwszy znany mechanizm napędzany parą
107 p.n.e. ? wiatrak
1605 ? fontanna parowa Salomona de Causa
ok. 1628 ? podnośnik wody Somerseta
1690 ? Silnik Denisa Papina ? pierwszy tłokowy silnik parowy
1699 ? podnośnik wody Thomasa Savery?ego ? pierwszy przypadek plagiatu
1712 ? silnik atmosferyczny Thomasa Newcomena
1782 ? maszyna parowa, patent James Watt ? pierwsza, szerzej zastosowana w przemyśle
1788 ? dodanie regulatora odśrodkowego obrotów
1816 ? silnik Stirlinga ? Robert Stirling
1831 ? dysk Faradaya ? pierwowzór silnika elektrycznego Michael Faraday
1834 ? silnik elektryczny prądu stałego z komutatorem ? Moritz Hermann Jacobi
1860 ? dwusuwowy silnik spalinowy ? Étienne Lenoir
1876 ? czterosuwowy silnik benzynowy ? Nikolaus Otto
1888 ? silnik indukcyjny ? Nikola Tesla
1892 ? silnik Diesela ? Rudolf Diesel
1910 ? odrzutowy silnik lotniczy ? Henri Coandă
1960 ? silnik Wankla


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik


Co to jest sprężarka?

Sprężarka ? maszyna energetyczna, której zadaniem jest podwyższenie ciśnienia gazu lub wymuszenie jego przepływu (nadanie energii kinetycznej).

W sprężarce ciśnienie ssawne - ps jest nieznacznie niższe od ciśnienia atmosferycznego (na tyle tylko by zachować zdolność ssania), zaś ciśnienie tłoczne pt znacznie wyższe od atmosferycznego, jak na to wskazuje parametr ?.

Sprężarki, w których ps jest znacznie niższe, a pt tylko nieznacznie wyższe od ciśnienia otoczenia, nazywane są pompami próżniowymi.

Sprężarki w czasie pracy wydzielają dużą ilość ciepła, które musi być odprowadzone. Układy chłodzenia sprężarek są podobne do układów chłodzenia silników spalinowych. Dla mniejszych jednostek stosuje się chłodzenie bezpośrednie, dla większych pośrednie z chłodnicą. Sam sprężany gaz w wielu przypadkach jest również chłodzony poprzez chłodzenie między stopniowe (intercooler).

Sprężarki są szeroko stosowane zarówno w przemyśle (napęd różnego rodzaju narzędzi - kluczy pneumatycznych, szlifierek, wiertarek, młotów, piaskowanie, malowanie natryskowe, dystrybucja gazów technicznych, pompowanie opon samochodowych, przetłaczanie gazu ziemnego, podnoszenie ciśnienia w układach turbin gazowych, turbodoładowanie silnika spalinowego), transport materiałów sypkich, jak i w gospodarstwie domowym (chłodziarka, wentylator, odkurzacz, suszarka do włosów, i inne).

W technice występuje często konieczność uzyskiwania stosunkowo wysokich ciśnień sprężanego gazu. Ponieważ gaz jest ściśliwy, więc do jego sprężenia potrzebna jest znaczna ilość energii. Zapotrzebowanie energetyczne procesu sprężania można obniżyć poprzez zastosowanie chłodzenia międzystopniowego. Sprężanie przebiega wtedy w dwóch etapach: wstępnie sprężony gaz przepływa przez chłodnicę międzystopniową (będącą wymiennikiem ciepła), po czym jest dalej sprężany w następnej części sprężarki. Liczba chłodnic może być większa. Jeśli byłaby nieskończenie wielka, chłodzenie byłoby izotermiczne. Zwykle w technice stosuje się jedną chłodnicę międzystopniową. Korzyści energetyczne wynikają z mniejszej pracy sprężania gazu o niższej temperaturze. Wstępnie sprężony gaz (po sprężaniu adiabatycznym) posiada temperaturę odpowiednio wyższą od temperatury otoczenia, więc stosunkowo łatwo jest go schłodzić. Po schłodzeniu praca sprężania (praca pobrana przez sprężarkę do uzyskania odpowiedniego ciśnienia) będzie mniejsza.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka